Ingen andre bilmerker har solgt flere varebiler i Mo i Rana så langt i år enn Toyota. Også nasjonalt er Toyota størst.

Ferske tall for bilsalget i årets første halvår fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV), viser at Toyota har kjørt forbi alle sine konkurrenter i antallet nyregistrerte varebiler. Med 26 nye varebiler, oppnår Toyota en markedsandel på 28,6 prosent i Mo i Rana, foran Volkswagen og Ford med en markedsandel på henholdsvis 18,7 prosent og 17,6 prosent.

Takket være våre dyktige medarbeidere har vi lagt bak oss et fantastisk halvår der mange nye Toyota-eiere kan glede seg over ny bil i sommer. Vi setter stor pris på at kundene velger å handle lokalt, og kunne ikke gått inn i ferien med et bedre resultat, sier Thomas Elmon Johannessen, Bilselger fra Nordvik Mo i Rana.


På salgstoppen: Toyota Proace City. Foto: Nordvik AS. 

Sterk satsing og komplett utvalg

Nasjonalt overrasker Toyotas salgsstatistikk på varebil resten av bransjen med 3810 biler i første halvår. Vi må tilbake i Toyota Hiace-æraen på 1990- og tidlig 2000-tallet for å finne forrige halvår da Toyota toppet listen over flest nyregistrerte varebiler. -Vi har nå et komplett utvalg av varebiler, og resultatene kommer fra en forsterket satsing på varebiler både på importør og forhandlere, sier varebilsjef Hans Petter Bakken i Toyota Norge.

Mest solgt av Toyotas varebiler er Toyota Proace, inkludert en elektrisk utgave som er Norges mest kjøpte elektriske varebil hittil i år: -Det er svært gledelig at den kompakte varebilen Proace City utfordrer lederen i klassen etter kun ett år på markedet, og til høsten kommer den i tillegg i en elektrisk utgave. Modellene Hilux og Land Cruiser er også de mest populære modellene nasjonalt i sine klasser, sier Bakken.

Som eneste bilmerke i Mo i Rana har Toyota 4 ulike modeller på topp 10-listen for første halvår:

  • Toyota Hilux (10 biler)
  • Toyota Proace (7 biler)
  • Toyota Proace City (5 biler)
  • Toyota Land Cruiser (4 biler)

Tags