Ingen andre bilmerker har solgt flere varebiler på Sortland så langt i år enn Toyota.

Ferske tall for bilsalget i årets første halvår fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV), viser at Toyota har kjørt forbi alle sine konkurrenter i antallet nyregistrerte varebiler. Med 30 nye varebiler, oppnår Toyota en markedsandel på 44,8 prosent på Sortland, foran Mercedes-Benz og Peugeot med en markedsandel på henholdsvis 29,9 og 10,4 prosent.

Fornøyd

Toni Gjessing fra Toyota forhandleren Nordvik på Sortland er fornøyd med resultatene: -Toyota har hatt en solid varebilsatsning de siste årene med produkter som treffer markedet godt. Vi er heldige som har muligheten til å tilby et bredt spekter av varebiler som passer godt både til små og store bedrifter. Vi er veldig fornøyde med salgsresultatene og setter stor pris på at bedriftene i Vesterålen velger å handle lokalt.

Toyota Hilux på topp

Toyota Hilux er distriktets mest kjøpte bil første halvår med 25 solgte biler, foran Mercedes-Benz Vito og Peugeot Expert med 17 og 4 biler. Den solide pickupen har 3,5 tonn hengervekt og er kjent for sin unike fremkommelighet i ulent terreng.