De feirer 8.mars, vel vitende om at de jobber i et selskap hvor det ikke finnes begrensninger.

 

Nyansatt HR-sjef Nina Wikberg Jakobsen har kanskje noe av forklaringen når hun forteller hvorfor nettopp en jobb i Nordvik Gruppen fristet:

– Det var alt jeg hadde hørt om den gode kulturen her. Raushet, mangfold og viljen til å ta et ekte samfunnsansvar.

 

 Nina Wikberg Jakobsen, HR-sjef

Nina Wikberg Jakobsen, HR-sjef

SUMMEN AV ALT

Nordvik Gruppen er et forhandlerkonsern med bilforhandlere, -verksteder, -skadeverksteder og eiendomsvirksomhet i Trøndelag, Nordland og Troms. Det er en lang rekke mindre bedrifter som til sammen blir en stor aktør.

 

 Tanya Ottesen, billakkerer 

Tanya Ottesen, billakkerer 

Og nettopp størrelsen gjør at det finnes mange og spennende utfordringer. Tanya Ottesen jobber som billakkerer i Nordvik AS Bilskade og hun formulerer det slik:

– I dag jobber jeg på gulvet, men jeg vet også at det i fremtiden er fullt mulig å prøve ut andre oppgaver. Det er en god følelse. Dette er en arbeidsplass hvor du blir sett og hørt.

Medarbeidere kan gjøre karriere på flere måter. De kan få økt ansvar og gå inn i lederfunksjoner, eller de kan spesialisere seg ytterligere på det fagfeltet de jobber med.

 

Christin Olafsen Hanssen, regnskapsmedarbeider

Christin Olafsen Hanssen, regnskapsmedarbeider

EN PLASS FOR ALLE

På en dag som 8. mars kjennes det ekstra godt å bo i et land hvor likestillingen har kommet langt og være medarbeider i en bedrift hvor alle stiller likt. Selv om det selvsagt er en solid porsjon med bil-nerder i staben, er ikke dette noen forutsetning.

Noe som kommer tydelig frem når vi spør regnskapsmedarbeider Christin Olafsen Hanssen i Nordvik Gruppen om hvilket forhold hun har til bilen sin:

– Den er sort.

 

Annie Sørensen, trainee marked

Annie Sørensen, trainee marked

DEN VIKTIGE KAMPEN

Men er det noe de alle er enige om, så er det at at 8.mars fortsatt har en betydning:

– Det er en viktig merkedag med tanke på det tidligere generasjoner har kjempet for, men også for å minne oss selv på at kampen for likestilling foregår, sier trainee marked i Nordvik Gruppen AS, Annie Sørensen.

 

 Elisabet Nordvik Sannes, markedssjef

Elisabet Nordvik Sannes, markedssjef

– Det er en dag for å reflektere over de utfordringene som kvinner fortsatt møter i dagens samfunn, som for eksempel diskriminering på arbeidsplassen, vold og overgrep, og begrensede muligheter for utdanning og økonomisk uavhengighet, sier markedssjef Elisabet Nordvik Sannes.

Hun er veteranen med 33 års fartstid i selskapet.

 

 Anne-Grethe Fygle Hansen, regnskapssjef

Anne-Grethe Fygle Hansen, regnskapssjef

– HVER DAG ER EN GOD DAG

Du skal ikke snakke med så mange hos Nordvik før du innser at alle føler seg som en del av en stor familie. Så når regnskapssjef Anne-Grethe Fygle Hansen får spørsmål om hva som er en god dag på jobben for henne, så kommer svaret kontant:

– Hver dag er en god dag. Fantastisk når alt går på skinner og utfordringer løser seg på en bra måte.

Hun har 13 år bak seg i Nordvik Gruppen og har denne forklaringen på hvorfor folk trives der:

– Fordi det er et konsern i stadig utvikling med mange faglige utfordringer.

 

 Ingvild Rasmussen, delelager- og nybilkoordinator

Ingvild Rasmussen, delelager- og nybilkoordinator

En av de som på en måte er født inn i bransjen, men en pappa som bilmekaniker, er delelager- og nybilkoordinator Ingvild Rasmussen.

– For meg har samholdet på «gulvet» og de gode kollegene vært helt avgjørende for at jeg stortrives på jobb.

 

Ada Krutnes, kunderådgiver

Ada Krutnes, kunderådgiver

DET LILLE EKSTRA

Så er det også slik at det er kundene som står i fokus, det vet kunderådgiver Ada Krutnes hos Nordvik AS, Toyota, alt om:

– Det er jo utrolig hyggelig når det på én og samme dag kan komme inn tre kaker fra fornøyde kunder. Da vet du at teamet har gjort noe riktig. Det er lite som slår følelsen av å få gjort det lille ekstra for kundene våre.

 

June Karine Pedersen, Kommunikasjonsansvarlig

Kommunikasjonsansvarlig i Nordvik Gruppen AS, June Karine Pedersen, kjenner selv på den gløden som går som en rød tråd gjennom konsernet:

– Du føler det på kroppen. Dette er jobber folk har et ekte eierskap til. Dette fører igjen til en sterk merkevare med en tydelig profil. Når vi i tillegg kan plusse på med flere bilmerker og høy kvalitet i alle ledd, så kjenner du på en stolthet over Nordvik-logoen på jakken eller genseren.

EN DEL AV BYENS SJEL

Nordvik Gruppen har blitt en del av Bodøs sjel og i en by som satser offensivt, så passer dette perfekt inn i konsernets filosofi. De er miljøsertifisert og lærlingbedrift. De vil ta en aktiv rolle når det gjelder det grønne skiftet, sosial bærekraft og nye arbeidsplasser.

– Det er folkene våre som har skapt en solid bedrift. Det er ingenting som kan konkurrere med smilet fra en fornøyd medarbeider, konkluderer markedssjef Elisabet Nordvik Sannes.