
Her blir bilen som ny igjen
Du glemme aldri den unike aromaen og lykkefølelsen som følger med en ny bil. Ekspertene hos Nordvik CAR gjenskaper opplevelsen for deg.
– Det lønner seg å være snill med bilen din, sier lederen for Nordvik CAR sin avdeling for bilpleie, Anders Bendiksen.
Det er mange grunner til at du bør være nøye med nettopp bilpleien:
-
Forebygge unødvendig slitasje: Jevnlig vask og polering beskytter lakken og interiøret.
-
Oppdage og utbedre småskader tidlig: Mindre riper og bulker kan ofte rettes opp før de blir kostbare.
-
Sikre en positiv vurdering ved tilbakelevering: En velholdt bil gir et bedre inntrykk og reduserer risikoen for trekk på taksten.

Ved å ta vare på bilen gjennom hele leasingperioden, reduserer du risikoen for uventede kostnader når bilen skal leveres tilbake.
BREDT SPEKTER
Hos Nordvik CAR får du tilgang til et bredt spekter av tjenester:
-
Innvendig og utvendig vask: Grundig rengjøring som gir bilen et friskt utseende.
-
Polering og lakkrens: Fjerner små riper og gir lakken ny glans.
-
Keramisk lakkforsegling med Drop Off: En avansert behandling som beskytter lakken mot vær, smuss og UV-stråler, samtidig som den gir en dyp glans.
-
Komplett shine: En helhetlig behandling som gir bilen et nesten nytt utseende.

– Bilen din blir utsatt for store påkjenninger gjennom året. Lakken må takle avfettingsmiddel, veisalt, sur nedbør, UV-stråler, sollys, frost og fugleskitt, understreker Bendiksen.

SELVRENSENDE EFFEKT
Det er her Drop Off keramisk lakkforsegling virkelig kommer til sin rett. Den danner en hard og glatt overflate som gjør at smuss, vann og insekter får langt dårligere feste.
– Resultatet er en selvrensende effekt som gjør bilen enklere å holde ren. Du trenger færre kjemikalier, mindre voks, og selve vasken går både raskere og lettere, forklarer Bendiksen.
Selv har han 23 års erfaring fra bransjen, noe som åpenbart betyr at han trives hos Nordvik CAR:
– Det beste med jobben er at du ser resultatene med én gang – og ikke minst kundens reaksjon. Vi har faktisk hatt tilfeller der folk har gått rett forbi bilen sin etter en komplett behandling – de kjente den rett og slett ikke igjen.

STRUKTUR OG DETALJER
I tillegg til Bendiksen er det fire andre i bilpleieavdelingen. Det nyeste tilskuddet er Emilie Ingebrigtsen. Hun kom fra jobben som industrirenholder:
– Jeg stortrives – dette er virkelig en drømmejobb, sier hun med et smil.
Og i følge Bendiksen har hun i løpet av kort tid imponert ham stort.
– Som bilpleier må du være strukturert, ha fokus og øye for detaljer.
I april i år fikk også avdelingen sin første medarbeider med fagbrev, Øystein Aanes.
– Dette er med på å sikre at vi hele tiden holder et så høyt faglig nivå som mulig, forteller Bendiksen.

TRAVLE DAGER
I tillegg til å ta seg av biler for kunder og bedrifter, håndterer de alt av klargjøring for Nordvik Gruppen.
Det betyr at det kan bli travle dager. Toppåret var det rundt 2.100 biler innom. Til daglig er det snakk om mellom 15-25 biler, alt avhengig av hvor mye som skal gjøres på det enkelte kjøretøyet.
Og at kundene er fornøyde, er det ingen tvil om:
— Rundt 80 prosent kommer tilbake, så det tar vi som et svært godt tegn, konkluderer Anders Bendiksen.